náš logo

Kvalita, Zodpovednosť, Kreativita

Našim cieľom je dlhodobá spolupráca a vzájomná dôvera pre Vašu maximálnu spokojnosť.

Ako vytvoriť prestížne firemné logo

/ flashcompany

Nad logom firmy by sa mal zamyslieť každý podnikateľ. Dnes to už nie je žiadna závratná investícia a firma s profesionálne spracovaným logom pôsobí na ľudí omnoho dôveryhodnejšie a serióznejšie. Logo predstavuje prvý kontakt zákazníka s vizuálnou identitou firmy. Hlavným zmyslom profesionálneho loga firmy je, aby dobre pôsobilo na zákazníkov. Významnú úlohu pri tvorbe loga zohráva správny výber farby. Niektoré značky využívajú farbu aj ako nosný prvok vizuálnej identity a celej komunikácie. Značka ako Telekom má dokonca farbu registrovanú ako ochrannú známku. Okrem farby je potrebné pri dizajne loga zohľadniť aj vhodný výber tvarov. Napríklad známe logo Nike tvarom použitého symbolu odkazuje na pohyb. Ak chcete poukázať na komunitu, zjednotenie či vzťah, využite v logu kruhové tvary. Trojuholníky a ďalšie hranaté tvary, budú odkazovať na silu, stabilitu a rovnováhu.“ Samostatnú kapitolu tvorí výber fontu. Ak napríklad firma chce poukázať na tradíciu a zdôrazniť ju, ideálne by bolo použiť pätkové písmo, ako to urobili americké univerzity Yale či Harvard.

Aké je dobré logo?

Dobré a kvalitné logo nás odlišuje, je praktické, má grafické prvky, je jednoduché a sprostredkuje naše posolstvo.
Existuje 5 zásad, ktorými si overíme, že naše logo je dobré.
Efektívne logo musí byť:
Jednoduché
Zapamätateľné
Nadčasové
Univerzálne
Vhodné/prislúchajúce nášmu oboru 

1. Jednoduchosť
Jednoduchý dizajn loga robí logo ľahko rozpoznateľným, umožňuje logu byť univerzálne a zapamätateľné. Dobré logá obsahujú niečo jedinečné, niečo, čo sa nedá prekonať.).

13460810_10208122870242273_1705147201_o

2. Zapamätateľnosť
Efektívny dizajn loga by mal byť ľahko zapamätateľný. To dosiahneme tým, že logo je síce jednoduché, ale má takisto veľkú vypovedaciu hodnotu.
Prekvapujúcim faktom je, že podstatou loga nemusí byť vždy len veľká vypovedacia hodnota. Logo nemusí vypovedať o tom, čo presne robíme a čomu sa venujeme.

13324346_10208122870762286_580815487_o

3. Nadčasovosť
Efektívne logo by takisto malo odolávať času. Bude naše logo efektívnym aj o 10, 20, 50 rokov?
Nevšímajme si trendy moderného dizajnu. Ako trendy prichádzajú, tak aj odchádzajú.
Asi najlepším príkladom nadčasového loga je logo spoločnosti CocaCola.

13446029_10208122870682284_1946278445_o

4. Univerzálnosť
Účinné logo by malo byť použiteľné v rôznych médiách, aplikáciách a slúžiť na mnohostranné použitie v našich propagačných materiáloch. Preto je užitočné logo navrhnúť a pripraviť v krivkách. Tým docielime, že naše logo budeme môcť použiť na rôznych formátoch a v rôznych veľkostiach

13446180_10208122870602282_834574892_o

Pri tvorbe loga si položme pár základných otázok:
Koľko farieb má naše logo?
Zmestí sa na veľkosť poštovej známky?
Vyzerá takisto dobre na billboarde?
Dá sa použiť aj opačne (na bielom, respektíve čiernom podklade)?

Jednou z možností vytvorenia univerzálneho loga je pripraviť ho buď v bielej alebo čiernej farbe. Toto nám umožňuje zamerať sa na tvar a nie na množstvo použitých farieb. Použitie farieb je veľmi subjektívne, emocionálne a môže odvádzať pozornosť od celkového dizajnu. „Nefarebné“ logo je takisto dobré z dlhodobého horizontu – viac použitých farieb nám zvyšuje náklady pri tlači loga.

5. Vhodnosť a príslušnosť
Pozícia a príslušnosť loga by mala byť v súlade s tým, pre koho a akú skupinu je logo určené. Keď vytvárame logo pre obchod s hračkami, je vhodné použiť „detský“ font a viac farieb. Takéto logo by sa však určite nehodilo právnickej firme.
Dôležité v tomto bode je uviesť, že logo nemusí vyjadrovať, čo ponúkame a predávame. Obchody s autami nemusia mať v logu auto a obchod s počítačmi počítač. Ako The Harley Davidson nemá v logu motorku, tak ani Nokia nemá v logu telefón.

13453053_10208122871002292_1618997222_o

zdroje:  www.wikipedia.skwww.pinterest.com, www.google.com